شاهین بیانی کاپیتان اسبق استقلال با قاطعیت می‌گوید از حضور علیرضا بیرانوند در این تیم استقبال می‌کند اما امیدوار است قضیه، بازارگرمی برای او نباشد.

درخشیدن رامین رضاییان در ترکیب ثابت تیم ملی به سوژه‌ای برای هواداران استقلال تبدیل شده تا دوباره علیه تدابیر تاکتیکی و رفتارهای ریکاردو ساپینتو موضع بگیرند. بازیکنی که در دوره سرمربیگری این مرد پرتغالی از فرط نیمکت نشینی، استقلال را ترک کرد.

در رابطه با همین ماجرا و سایر موارد پیرامون تیم ملی و استقلال با شاهین بیانی کاپیتان و ملی‌پوش اسبق آبی‌ها همکلام شدیم:

  • بازیکنان تیم ملی توجیه شده بودند که باید از بلژیک یک امتیاز بگیریم و توانستند این کار را انجام بدهند اما معتقدم بعد از اینکه حریف ۱۰ نفره شد، ما می‌توانستیم بلژیک را شکست بدهیم و این تیم در آن دقایق به نوعی از دستمان در رفت. یادمان باشد لوکاکو و دی بوینر اسم‌های بزرگی هستند ولی دوران اوج آنها ۴ سال قبل بود و حالا دیگر مانند جام جهانی قبلی تیغ ندارند.
  • برای صعود از این گروه حتماً احتیاج به یک پیروزی داریم و این اتفاق می‌تواند در جدال با مصر محقق شود اما به شرطی که در حملات پرتعداد باشیم چون مهدی طارمی به تنهایی نمی‌تواند دروازه حریف را تهدید جدی بکند.
  • ریکاردوساپینتو دانش استفاده از رامین رضاییان را نداشت و حالا دارید تفاوت این بازیکن را با زمانی که زیر نظر سرمربی سابق استقلال بازی می‌کرد و در واقع نیمکت نشین شده بود، با تمام وجود می‌بینید. البته فقط رامین نبود که در دوره ساپینتو عمرش تلف شد بلکه عارف آغاسی هم دقیقاً به خاطر عدم شناخت ریکاردو ساپینتو به همین سرنوشت دچار شد. او بازیکن تیم ملی بود و به استقلال آمد تا در جام جهانی فیکس شود ولی دیدیم که چه بلایی سرش آمد.
  • اگر شایعه حضور علیرضا بیرانوند در استقلال جدی باشد، مطمئن باشید من و هواداران استقلال از آن استقبال خواهیم کرد چون دروازه‌بان اول تیم ملی جذب شده است ولی منطق فوتبالی می‌گوید احتمال وقوع چنین اتفاقی کم است. بیرانوند شرایط آرامی در تراکتور داشته و پول خوبی هم آنجا می‌گیرد بنابراین فکر نمی‌کنم به همین راحتی تبریز را رها کند چون از هر نظر در آنجا با آسایش زندگی می‌کند. دوباره تاکید می‌کنم از حضور احتمالی بیرانوند استقبال خواهیم کرد اما امیدوارم این قضیه، بازارگرمی برای او نباشد چون یک بار در تابستان سال ۱۴۰۲ همه شاهد بودیم که با اسم استقلال بازارگرمی کرد اما در نهایت قرارداد خود با پرسپولیسی‌ها را برای یک فصل دیگر تمدید کرد.
  • در کمال احترام باید بگویم علیرضا بیرانوند برای تیم ملی خیلی زحمت کشیده اما عملکردش قابل مقایسه با احمدرضا عابدزاده نیست. من ۳۰ سال قبل گفتم فوتبال ایران تا یک قرن دیگر گلری مانند عابدزاده به خود نخواهد دید و حالا هم می‌گویم فوتبال ما تا ۷۰ سال دیگر نمی‌تواند دروازه‌بانی مثل احمدرضا عابدزاده داشته باشد. سالیان متمادی در تیم ملی و استقلال کنارش بازی کرده‌ام و با علم آمار چنین حرفی را می‌گویم. استقلال در مقطعی ۱۵ ماه هیچ شکست رسمی نداشت و احمدرضا در رقم خوردن این رکورد فوق العاده موثر بود. ما یک بار در طول فصل فقط ۷ گل خوردیم که ۴ گل را عابدزاده دریافت کرد و سه گل هم سهم حمید بابازاده بود. تازه از این تعداد گل‌ها، سه گل هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده شد. البته که خط دفاعی، هافبک‌ها و عناصر تهاجمی استقلال نیز در رقم خوردن چنین رکوردی موثر بودند اما نباید از نقش فوق العاده پررنگ عابدزاده به راحتی عبور کرد.
  • به نظرم بزرگترین اشتباه احمدرضا عابدزاده، پیوستن به پرسپولیس بود. این تیم و هوادارانش برایم کاملاً محترم هستند ولی معتقدم بازیکنان محبوب در استقلال یا پرسپولیس نباید به تیم‌ رقیب بروند چون محبوبیتشان خدشه‌دار می‌شود. حتی اگر احمدرضا به خاطر قضیه جراحی پای خود راهی پرسپولیس شد، به نظرم کار اشتباهی کرد و ای کاش آن را انجام نمی‌داد. من معتقدم اگر عابدزاده استقلال می‌ماند یا اینکه حداقل به پرسپولیس نمی‌رفت، این روزها در جمع استقلالی‌ها محبوبیتی نزدیک به مرحوم ناصر حجازی داشت.